Les subvencions per al foment i la protecció de la gastronomia catalana són una oportunitat clau per potenciar el nostre patrimoni gastronòmic. La gastronomia catalana no només representa una cuina tradicional, sinó que també és un reflex de la nostra cultura, història i paisatge. En aquest context, el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARPA) ha publicat l’ORDRE ARP/228/2024, de l’11 de novembre, per fomentar i protegir la gastronomia catalana mitjançant un programa de subvencions de minimis.

Aquestes ajudes, emmarcades en el Pla Estratègic de l’Alimentació de Catalunya (PEAC) i vinculades a la celebració de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025, tenen com a objectiu donar suport a empreses, entitats i professionals que promoguin la gastronomia catalana, tant a nivell local com internacional.

 

Línia 1: Projectes Cooperatius per Fomentar la Gastronomia Tradicional Catalana

Beneficiaris:

Els beneficiaris d’aquesta línia són les següents persones físiques o jurídiques:

  1. Empreses de restauració: Han de ser empreses que desenvolupin la seva activitat dins de l’àmbit de la restauració i la gastronomia a Catalunya. Aquestes empreses han d’estar inscrites en el CNAE (Classificació Nacional d’Activitats Econòmiques) dins del grup 561, que inclou els serveis de menjars i begudes (restaurants i llocs de menjars).
  2. Associacions, fundacions i altres entitats sense ànim de lucre: Aquestes entitats han d’estar dedicades al foment i la promoció de la gastronomia tradicional catalana i així constar en els seus estatuts.

Accions subvencionables:

Les accions que es poden subvencionar en aquesta línia han de complir amb les següents condicions:

  1. Projectes de cooperació entre dues o més empreses de restauració: Els projectes han de tenir com a objectiu la valorització de la gastronomia tradicional catalana mitjançant la cooperació entre diferents agents del sector. La cooperació ha d’estar enfocada en l’ús de productes de proximitat i de temporada, amb un fort component de cuina tradicional catalana, referenciada en el receptari tradicional del país.
  2. Valorització de plats i productes locals: Els projectes han de procurar el coneixement i la difusió de plats i productes autòctons que representen la diversitat gastronòmica de Catalunya.
  3. Desenvolupament de productes innovadors dins de la cuina tradicional: Els projectes també poden incloure la creació de nous plats o productes que revaloritzin la gastronomia catalana a través de tècniques innovadores que respectin els sabors i ingredients tradicionals.
  4. Formació i capacitació en gastronomia: Els projectes poden incloure activitats formatives dirigides als restauradors i cuiners participants per millorar les seves competències en cuina tradicional i en la utilització de productes locals.

Quantia de l’ajut:

La quantia màxima que es pot concedir és del 60% del total de la despesa justificada, amb un límit màxim de 30.000 euros per projecte en cada convocatòria. En cas que el projecte impliqui la cooperació de més de quatre restaurants, el límit màxim d’ajut pot arribar fins a 40.000 euros.

Exemple:

Un grup de quatre restaurants del Delta de l’Ebre es coordina per oferir un menú temàtic basat en plats tradicionals de la zona, com l’arròs de llotja amb anguila fumada i el suquet de peix amb productes locals de temporada. El projecte inclou formacions conjuntes per als cuiners en tècniques tradicionals, la creació d’un “Mapa Gastronòmic del Delta” per als clients, i una campanya promocional a xarxes socials i fires locals. Amb un pressupost total de 40.000 €, sol·liciten un ajut del 60%, rebent 24.000 € per cobrir despeses de màrqueting, materials i formació.


Línia 2: Projectes per Fomentar la Gastronomia Catalana en la Restauració Col·lectiva

Beneficiaris:

Els beneficiaris d’aquesta línia són les següents persones físiques o jurídiques:

  1. Empreses de restauració col·lectiva: Empreses que desenvolupen la seva activitat en el servei de menjars i begudes a col·lectivitats (escoles, hospitals, residències, empreses, etc.). Aquestes empreses han d’estar enquadrades en el CNAE 561 dins del grup “Serveis de menjars i begudes”.
  2. Associacions, fundacions i altres entitats sense ànim de lucre: Organitzacions dedicades al foment i la promoció de la gastronomia tradicional catalana, tal com consti als seus estatuts, que puguin impulsar projectes en l’àmbit de la restauració col·lectiva.

Accions subvencionables:

Les accions que poden rebre subvenció dins d’aquesta línia són:

  1. Introducció de plats tradicionals catalans en serveis de restauració col·lectiva: Incorporar plats com l’escudella, la carn d’olla, els canelons de Nadal o el suquet de peix en els menús oferts a col·lectivitats.
  2. Promoció de productes locals i de temporada: Ús de productes de proximitat i de temporada com a base per elaborar els plats tradicionals.
  3. Formació per al personal de cuina: Organització de cursos per ensenyar als cuiners i responsables de menjadors col·lectius tècniques tradicionals de cuina catalana i la gestió d’ingredients locals.
  4. Activitats educatives i divulgatives: Realització de campanyes informatives per explicar als usuaris (alumnes, pacients, treballadors, etc.) els beneficis de consumir productes locals i conèixer la cuina tradicional catalana.

Quantia de l’ajut:

L’ajut cobreix fins al 60% de la despesa justificada, amb un límit màxim de 10.000 euros per beneficiari i convocatòria. La despesa de personal pot representar com a màxim el 40% del total subvencionable.

Exemple:

Una empresa de restauració col·lectiva que treballa amb hospitals a Tarragona decideix incorporar plats tradicionals com l’arròs negre i el trinxat amb botifarra negra als menús dels pacients. El projecte inclou:

  • Una formació específica per als cuiners sobre l’elaboració de receptes tradicionals.
  • La utilització de productes locals com peix de la llotja de Tarragona i verdures de proximitat.
  • La creació d’una campanya educativa per als pacients, explicant els beneficis dels plats i l’origen dels productes.

Amb un pressupost total de 15.000 €, l’empresa sol·licita un ajut del 60%, rebent 9.000 € per cobrir despeses de formació, compra de productes locals i la campanya de difusió.


Línia 3: Projectes per al reconeixement del talent en gastronomia i la qualitat dels productes agroalimentaris

Beneficiaris:

Els beneficiaris d’aquesta línia són les següents persones físiques o jurídiques:

  1. Empreses, associacions, fundacions i altres entitats sense ànim de lucre: Organitzacions dedicades al foment i reconeixement del talent gastronòmic i la qualitat dels productes agroalimentaris de Catalunya. Aquestes entitats poden ser restauradors, xefs, associacions de productors, entre altres.
  2. Centres de formació en gastronomia: Institucions que imparteixen formació reglada en cuina i gastronomia, com escoles de cuina, universitats o centres de formació professional.

Accions subvencionables:

Les accions que poden rebre subvenció dins d’aquesta línia són:

  1. Organització de concursos de cuina o actes de reconeixement gastronòmic: Projectes que premiïn i difonguin el talent gastronòmic de professionals de la cuina o reconeguin la qualitat dels productes agroalimentaris catalans. Els concursos poden ser nacionals o fins i tot internacionals, sempre amb la intenció de destacar la cuina i els productes de Catalunya.
  2. Premis i distincions a la qualitat dels productes agroalimentaris: Actuacions que inclouen premis a productes locals o plats que destaquin per la seva qualitat, com per exemple, premis a l’oli d’oliva verge extra de les Terres de l’Ebre o als formatges artesans de la Cerdanya.
  3. Activitats de divulgació del talent gastronòmic: Creació d’activitats i esdeveniments destinats a reconèixer la tasca dels cuiners, restauradors i productors locals, amb l’objectiu de difondre la seva qualitat i fomentar l’orgull local.
  4. Producció de material divulgatiu sobre la gastronomia catalana: Elaboració de documentals, llibres o altres materials que posin en valor la cuina catalana i els productes locals.

Quantia de l’ajut:

L’ajut cobreix fins al 60% de la despesa justificada, amb un límit màxim de 20.000 euros per beneficiari i convocatòria. En el cas que el concurs o acte de reconeixement sigui d’abast nacional o impliqui tot el territori català, l’import màxim de l’ajut pot arribar fins a 80.000 euros.

Exemple:

Una fundació sense ànim de lucre que promou la gastronomia catalana decideix organitzar un concurs de cuina tradicional catalana per a joves xefs emergents, amb l’objectiu de reconèixer el millor plat elaborat amb productes de proximitat. El projecte inclou:

  • Un concurs de cuina amb participació de joves cuiners de tot Catalunya.
  • La creació d’un documental que reculli les receptes tradicionals participants i la història dels plats presentats.
  • L’edició d’un llibre de receptes amb els millors plats del concurs i la seva difusió a escoles i centres de formació gastronòmica.

Amb un pressupost total de 30.000 €, la fundació sol·licita un ajut del 60%, rebent 18.000 € per cobrir despeses de l’organització del concurs, la producció del documental i la publicació del llibre.


Línia 4: Organització de fires, fercats i esdeveniments gastronòmics oberts al públic

Beneficiaris:

Els beneficiaris d’aquesta línia són les següents persones físiques o jurídiques:

  1. Entitats de l’Administració local de Catalunya: Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis d’ens locals i altres entitats públiques dependents de l’Administració local.
  2. Empreses i persones físiques vinculades al foment i promoció de la gastronomia: Inclou organitzadors d’esdeveniments gastronòmics i empreses que promouen la cuina tradicional catalana.
  3. Associacions, fundacions i altres entitats sense ànim de lucre: Entitats que es dediquen al foment i la promoció de la gastronomia catalana i ho especifiquen als seus estatuts.
  4. Cambres de comerç de Catalunya: Cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació que participen en l’organització d’esdeveniments o fires relacionades amb la gastronomia i els productes locals.

Accions subvencionables:

Les accions que poden rebre subvenció dins d’aquesta línia són:

  1. Exhibicions i tallers de cuina tradicional catalana: Inclou demostracions en viu per part de cuiners o professionals de la gastronomia en fires o mercats gastronòmics.
  2. Fires tradicionals amb impacte econòmic: Actuacions que assegurin la continuïtat de fires i mercats amb més de 50 anys d’antiguitat que tinguin una incidència directa en el sector agroalimentari i el territori rural.
  3. Organització d’esdeveniments promocionals: Qualsevol acte que posi en valor els productes i plats de la gastronomia catalana, com jornades temàtiques, degustacions o exposicions relacionades amb la cuina local.
  4. Promoció i difusió dels esdeveniments: Creació de materials promocionals, campanyes a xarxes socials, mitjans tradicionals (ràdio, televisió) i activitats de divulgació per augmentar la visibilitat de l’esdeveniment.

Quantia de l’ajut:

L’ajut cobreix fins al 60% de la despesa justificada, amb un límit màxim de 30.000 euros per beneficiari i convocatòria. La despesa de personal pot representar com a màxim el 40% del total subvencionable.

Exemple:

Una cambra de comerç de Girona organitza una fira gastronòmica anual per promocionar els productes agroalimentaris locals, com la poma de Girona, els formatges artesans de la Garrotxa, i els vins de l’Empordà. El projecte inclou:

  • Demostracions de cuina en viu a càrrec de xefs locals, elaborant plats tradicionals amb aquests productes.
  • La creació d’un espai educatiu amb tallers per a famílies sobre la importància del consum de productes locals.
  • Una campanya de promoció a xarxes socials i mitjans de comunicació locals per atraure visitants de tota Catalunya.

Amb un pressupost total de 50.000 €, la cambra sol·licita un ajut del 60%, rebent 30.000 € per cobrir les despeses de promoció, lloguer d’espais i material per als tallers i demostracions.


Línia 5: Projectes de recerca, innovació, transferència i formació en gastronomia

Beneficiaris: 

Els beneficiaris d’aquesta línia són les següents persones físiques o jurídiques:

  1. Centres de formació reglada: Institucions educatives que imparteixen formació en hostaleria o indústries agroalimentàries dins del sistema de formació professional o universitària.
  2. Escoles universitàries i centres de recerca gastronòmica: Institucions dedicades a l’estudi i investigació en l’àmbit de la gastronomia i l’alimentació.
  3. Associacions, fundacions i entitats sense ànim de lucre: Organitzacions que es dediquin al foment, promoció i recerca de la gastronomia tradicional catalana i així consti en els seus estatuts.
  4. Persones físiques i jurídiques: Professionals i empreses dedicades a l’organització i gestió de projectes vinculats amb la ciència aplicada a la gastronomia, incloent congressos, estudis i activitats de transferència de coneixement.

Accions subvencionables:

Les accions que poden rebre subvenció dins d’aquesta línia són:

  1. Estudi i difusió de la gastronomia tradicional catalana: Projectes que analitzin la diversitat territorial, evolució i els agents implicats en la cuina catalana.
  2. Recerca i innovació gastronòmica: Iniciatives destinades a investigar i desenvolupar noves tècniques o productes que enriqueixin la gastronomia tradicional catalana.
  3. Organització de congressos i seminaris nacionals o internacionals: Esdeveniments amb l’eix central de la gastronomia, que incloguin sessions sobre cuina tradicional catalana i els productes que la identifiquen.
  4. Transferència de coneixement: Accions orientades a difondre els resultats d’investigacions o noves tècniques entre els professionals del sector.

Quantia de l’ajut:

L’ajut cobreix fins al 60% de la despesa justificada, amb un límit màxim de 30.000 euros per beneficiari i convocatòria. En el cas de projectes de gran abast que impliquin activitats de recerca i innovació de caràcter nacional o internacional, l’ajut màxim pot ser superior, arribant fins als 50.000 euros.

Exemple:

Una escola de cuina de la Ràpita organitza un projecte de recerca sobre l’evolució de les tècniques de conservació de l’oli d’oliva verge extra utilitzat en plats tradicionals catalans. El projecte inclou:

  • Un estudi tècnic sobre l’impacte dels mètodes de conservació en la qualitat del producte.
  • L’organització d’un congrés internacional amb experts en oli d’oliva i gastronomia tradicional catalana.
  • La creació d’un llibre digital que reculli els resultats de l’estudi i les contribucions del congrés.

Amb un pressupost total de 50.000 €, el centre sol·licita un ajut del 60%, rebent 30.000 € per cobrir despeses d’investigació, organització del congrés i publicació del llibre digital.


Línia 6: Promoció digital i audiovisual de la gastronomia catalana

Beneficiaris:

Els beneficiaris d’aquesta línia són les següents persones físiques o jurídiques:

  1. Empreses i professionals dedicats a la creació de continguts digitals: Inclou empreses dedicades a l’edició de publicacions, creació de continguts per webs, xarxes socials, podcasts, i mitjans audiovisuals (productores de vídeo, agències de comunicació, etc.).
  2. Associacions i fundacions sense ànim de lucre: Organitzacions dedicades a la promoció de la gastronomia catalana que gestionin projectes de difusió digital i audiovisual.
  3. Entitats del sector agroalimentari: Empreses productores de productes gastronòmics que vulguin promoure els seus productes a través de mitjans digitals, incloent vídeos promocionals, webs i publicacions.

Accions subvencionables:

Les accions que poden rebre subvenció dins d’aquesta línia són:

  1. Creació de continguts digitals per la promoció de la gastronomia catalana: Inclou la creació de webs, publicacions en xarxes socials, pòdcasts i altres materials audiovisuals que posin en valor els plats i productes de la gastronomia catalana.
  2. Producció de material audiovisual: Iniciatives destinades a la producció de documentals, sèries de televisió o vídeos promocionals sobre la gastronomia catalana, com per exemple, vídeos sobre la cuina tradicional, la relació entre el territori i els aliments, o la preparació de plats emblemàtics.
  3. Campanyes de màrqueting digital per promoure la cuina catalana: Accions en línia per donar visibilitat als productes gastronòmics i plats tradicionals a través de les xarxes socials, plataformes de vídeo i altres canals digitals.
  4. Difusió de la gastronomia en mitjans digitals i audiovisuals: Projecció de la cuina catalana en mitjans audiovisuals a través de programes de televisió, documentals, i plataformes d’estriminga (YouTube, Vimeo, etc.).

Quantia de l’ajut:

L’ajut cobreix fins al 60% de la despesa justificada, amb un límit màxim de 5.000 euros per beneficiari i convocatòria. En el cas de la producció d’un llargmetratge documental o una sèrie de programes sobre gastronomia, l’ajut pot arribar fins al 80% de la despesa justificada, amb un límit màxim de 80.000 euros.

Exemple:

Una productora audiovisual de Tarragona decideix crear una sèrie documental sobre la cuina tradicional catalana, amb episodis dedicats a plats com la carn d’olla, els calçots, i l’escudella i carn d’olla. El projecte inclou:

  • Producció de 6 episodis de 30 minuts cada un, amb la participació de cuiners locals i productors dels territoris on es preparen aquests plats.
  • Difusió a través de plataformes digitals, com YouTube i les xarxes socials, amb vídeos promocionals i entrevistes amb experts gastronòmics.
  • Una campanya de màrqueting a xarxes socials per augmentar l’abast de la sèrie i promoure els productes tradicionals de cada territori.

Amb un pressupost total de 60.000 €, la productora sol·licita un ajut del 60%, rebent 36.000 € per cobrir despeses de producció, edició i promoció digital.


Línia 7: Execució de projectes vinculats a l’actuació “12 mesos – 12 Paisatges Gastronòmics”

Beneficiaris:

Els beneficiaris d’aquesta línia són les següents persones físiques o jurídiques:

  1. Entitats de l’Administració local de Catalunya: Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis d’ens locals, i altres entitats públiques dependents de l’Administració local, així com altres entitats públiques vinculades.
  2. Grups d’acció local (GAL): Entitats que treballen en el desenvolupament local participatiu, en el marc del Programa de desenvolupament rural de Catalunya (PDR) i que gestionen accions dins de la línia “12 mesos – 12 paisatges gastronòmics”.
  3. Grups d’acció local de la pesca (GALP): Entitats dedicades a la promoció i desenvolupament de la pesca i les activitats marítimes, amb implicació en la definició i execució de projectes dins de la mateixa línia.
  4. Entitats sense ànim de lucre vinculades a la promoció gastronòmica: Organitzacions locals dedicades a la promoció i difusió de la gastronomia tradicional catalana en el marc d’aquest projecte.

Accions subvencionables:

Les accions que poden rebre subvenció dins d’aquesta línia són:

  1. Desenvolupament de projectes gastronòmics relacionats amb els paisatges: Els projectes han de vincular la gastronomia local amb els paisatges agroalimentaris de Catalunya, tal com es defineix en l’estratègia “12 mesos – 12 paisatges gastronòmics”. Cada projecte ha de centrar-se en un dels dotze paisatges gastronòmics, promovent la cuina local i els productes de temporada de la zona.
  2. Organització d’esdeveniments gastronòmics: Com jornades, festes gastronòmiques o fires vinculades a la promoció de plats i productes locals d’un paisatge específic. Aquests esdeveniments poden incloure degustacions, demostracions de cuina i activitats culturals relacionades.
  3. Campanyes de sensibilització i promoció: Accions destinades a sensibilitzar la població local i els turistes sobre els valors gastronòmics i culturals dels paisatges gastronòmics, com campanyes de màrqueting a través de xarxes socials, material promocional, i col·laboracions amb mitjans de comunicació.
  4. Publicacions, guies i altres materials informatius: Creació de materials impresos o digitals que recullin informació sobre els productes, plats i tradicions culinàries d’un paisatge concret, així com sobre les bones pràctiques de sostenibilitat i qualitat en la producció local.

Quantia de l’ajut:

L’ajut cobreix fins al 80% de la despesa justificada, amb un límit màxim de 50.000 euros per beneficiari i convocatòria. La despesa de personal pot representar fins al 40% del total subvencionable.

En el cas de projectes de gran envergadura, els ajuts poden arribar fins a 200.000 euros, depenent de l’àmbit i de l’impacte de les accions que impliquin un paisatge gastronòmic de Catalunya.

Exemple:

Un ajuntament de la comarca de la Noguera organitza un projecte per posar en valor la gastronomia local a través de la creació d’un festival gastronòmic dedicat a la cuina de l’horta de la comarca, un dels paisatges gastronòmics inclosos en el projecte “12 mesos – 12 paisatges gastronòmics”.

  • El projecte inclou:
    • Una fira gastronòmica amb degustacions dels plats més representatius de la zona, com els cargols i les mongetes del ganxet.
    • Tallers de cuina tradicional dirigits a nens i adults, on es mostra com cuinar plats típics amb productes locals.
    • Una campanya promocional a través de les xarxes socials per augmentar la visibilitat del festival i la gastronomia de la zona.

Amb un pressupost total de 75.000 €, l’ajuntament sol·licita un ajut del 80%, rebent 60.000 € per cobrir despeses de lloguer d’espais, materials promocionals, i honoraris per als cuiners i formadors.


Línia 8: Suport a la creació i promoció de projectes singulars relacionats amb la gastronomia catalana

Beneficiaris:

Els beneficiaris d’aquesta línia són les següents persones físiques o jurídiques:

  1. Empreses de restauració i agroalimentàries: Empreses que desenvolupen activitats de restauració, productes agroalimentaris o serveis relacionats amb la gastronomia, com restaurants, establiments dedicats a la cuina local, productors locals, distribuïdors i altres actors del sector.
  2. Associacions, fundacions i entitats sense ànim de lucre: Organitzacions dedicades a la promoció de la gastronomia catalana, la defensa de la cultura gastronòmica local o la protecció de la biodiversitat agroalimentària.
  3. Entitats públiques i consorcis: Ajuntaments, consells comarcals, consorcis i altres entitats públiques que desenvolupin projectes per potenciar la gastronomia com a element de desenvolupament territorial i de foment del turisme.
  4. Centres d’innovació i recerca en gastronomia: Institucions dedicades a la recerca i la innovació en gastronomia i productes agroalimentaris que busquin crear o desenvolupar projectes singulars de valor afegit per al sector.

Accions subvencionables:

Les accions que poden rebre subvenció dins d’aquesta línia són:

  1. Creació de projectes singulars que posin en valor la gastronomia catalana: Això inclou la creació de productes innovadors que incorporin elements de la cuina tradicional catalana, la creació de noves línies de serveis gastronòmics o el disseny de productes alimentaris basats en la cuina local.
  2. Promoció i difusió de la cuina catalana a nivell nacional i internacional: Inclou accions de màrqueting i comunicació, així com la participació en esdeveniments nacionals i internacionals com a fires i certàmens gastronòmics.
  3. Desenvolupament d’iniciatives de turisme gastronòmic: Accions que combinant la gastronomia amb el turisme, com l’organització de rutes gastronòmiques, visites guiades a productors locals o activitats turístiques vinculades a la gastronomia de la zona.
  4. Innovació tecnològica i digitalització de projectes gastronòmics: Inclou la creació d’eines digitals, plataformes web, apps, o altres eines tecnològiques per promoure i difondre la gastronomia catalana, així com projectes que apliquin la innovació tecnològica a la producció o comercialització de productes locals.

Quantia de l’ajut:

L’ajut cobreix fins al 50% de la despesa justificada, amb un límit màxim de 40.000 euros per beneficiari i convocatòria. En projectes amb un impacte destacat a nivell territorial o nacional, l’ajut pot arribar fins a 60.000 euros.

Exemple:

Una empresa de restauració de laRàpita decideix desenvolupar un projecte innovador que uneixi la gastronomia catalana amb l’educació sobre la cuina tradicional. L’empresa crea un espai gastronòmic interactiu on els visitants poden aprendre a cuinar plats tradicionals com els canelons de Nadal i el suquet de peix. El projecte inclou:

  • Tallers de cuina dirigits per xefs locals, on els participants aprenen a cuinar plats típics utilitzant productes de proximitat.
  • Una plataforma digital que ofereix cursos en línia sobre la cuina catalana, amb vídeos tutorials i receptes de plats tradicionals.
  • Una campanya de promoció digital per atraure visitants i turistes, utilitzant xarxes socials, anuncis en mitjans especialitzats i col·laboracions amb bloggers de cuina.

Amb un pressupost total de 70.000 €, l’empresa sol·licita un ajut del 50%, rebent 35.000 € per cobrir despeses de desenvolupament de la plataforma, l’organització dels tallers i la campanya de màrqueting digital.

 

Les sol·licituds per a les línies 4, 5 i 6 de les subvencions per al foment i la protecció de la gastronomia catalana estaran obertes des del 23 de novembre de 2024 fins al 27 de novembre de 2024.

Per la resta de línies d’ajut, l’obertura serà pròximament.

 

Més informació a:

https://agricultura.gencat.cat/ca/ambits/alimentacio/gastronomia/ajuts-gastronomia/

 

 

Si creieu que el vostre projecte podria ser beneficiari d’alguna de les línies d’ajut descrites, no dubteu a posar-vos en contacte amb l’Oficina Tècnica de Subvencions de Pymeralia. Estudiarem la viabilitat del vostre projecte per a la subvenció i us ajudarem a tramitar la sol·licitud de manera eficient.