Incentius per impulsar l’internacionalització de les empreses espanyoles.
Els Ajuts de promoció internacional, concretament les Subvencions del programa d’iniciació i consolidació de l’exportació ICEX Next, any 2024, han estat publicades per ICEX España Exportaciones e Inversiones. Aquests ajuts estan dissenyats per a empreses espanyoles amb potencial exportador que desitgen créixer internacionalment.
L’objectiu d’aquests ajuts és promoure i consolidar la cultura exportadora dins de les petites i mitjanes empreses espanyoles, de manera que aquesta esdevingui una part integral de la seva estratègia empresarial. Per aconseguir-ho, s’ofereix assessorament especialitzat a través de consultors experts que ajuden en el desenvolupament de l’estratègia exterior i en la millora de la competitivitat internacional. A més, es subvenciona una sèrie de despeses associades al disseny i implementació de l’estratègia internacional.
Beneficiaris:
Les empreses espanyoles amb potencial exportador, que vulguin iniciar o consolidar la seva estratègia internacional i que reuneixin els requisits següents:
- Ser PIME segons la definició atorgada per l’Annex 1 del Reglament UE núm. 651/2014. Se n’exclouen Associacions i Fundacions.
- Tenir producte o servei propi que pugui ser comercialitzable internacionalment i comptar amb marca pròpia. En cas d’empresa de servei, aquest s’ha de poder prestar a l’exterior.
- No ser filial comercial o productiva d’empresa estrangera.
- Comptar amb un mínim de facturació. Comptar amb una facturació superior a 300.000 euros excepte per a les empreses de base tecnològica de recent creació en què la facturació es redueix a zero
- Les empreses podran accedir al programa independentment del percentatge que suposi la xifra de vendes internacionals sobre la facturació total.
Accions subvencionables:
- Assessorament personalitzat: Inclou un nombre determinat d’hores de consultoria especialitzada, proporcionada pels consultors ICEX Next. Aquest assessorament té com a objectiu el disseny, la contractació o la revisió de l’estratègia internacional, així com la seva implementació.
- Despeses de prospecció i estudis referits a mercats internacionals: estudis, informes, bases de dades i serveis, realitzats per tercers, l’objectiu dels quals sigui facilitar el coneixement del mercat objectiu, la viabilitat del producte o servei en aquest i el coneixement de les oportunitats de negoci.
- Despeses de promoció internacional: Són totes aquelles despeses que impulsin el coneixement del producte o servei a l’exterior. En aquest sentit, s’hi inclouen les despeses de material promocional, difusió, publicitat relacions públiques i màrqueting digital, així com les despeses de participació en fires, seminaris, jornades, conferències i accions promocionals a l’exterior. També s’hi inclouen les despeses de registre i defensa de patents, propietat intel·lectual i marques internacionals, així com els viatges de prospecció de mercats i promoció.
- Despeses de desenvolupament de xarxa comercial a l’exterior: Són totes aquelles despeses que permetin a l’empresa el desenvolupament de la seva xarxa comercial a destinació. En aquest sentit, s’hi inclouen les despeses relacionades amb l’accés del producte o servei al mercat, el registre, l’homologació i la certificació del producte, l’auditoria i la vigilància de marca, els certificats d’exportació i de qualitat internacional, les despeses d’assessorament legal, financer i administratiu per al desenvolupament de la xarxa comercial a destinació i, finalment, les despeses d’establiment relatives als estudis de viabilitat, i contractació de serveis de desenvolupament comercial a destinació.
- Despeses de solucions tecnològiques (aplicacions informàtiques, llicències de programes, desenvolupaments a mida, adaptacions i/o programari de pagament per ús) per a:
- La correcta gestió i avaluació de les activitats de promoció des de la cerca fins al seguiment de clients.
- L’optimització i la digitalització de l’operativa exterior.
- Els costos del personal intern de l’empresa beneficiària, dedicat a les tasques del projecte d’internacionalització, que es calcularan com un tipus fix del 20 % de les despeses subvencionables dels apartats a) a e) anteriors.
Import de la subvenció i intensitats:
- Import de la subvenció: L’ajut serà fins al 60% de la inversió subvencionable, amb un màxim de 24.000 euros per empresa.
- Despesa mínima: La despesa mínima per accedir a la subvenció és de 5.000 euros.
Termini de presentació
Procediment 1: Del 24 de setembre de 2024 fins al 15 d’octubre de 2024 (a les 17h)
Procediment 2: Del 25 de novembre de 2024 fins al 17 de desembre de 2024 (a les 17h)
Per a més informació sobre els ajuts disponibles o per resoldre qualsevol dubte, no dubtis a contactar-nos.