Incentius per impulsar l’internacionalització de les empreses espanyoles.

 

Els Ajuts de promoció internacional, concretament les Subvencions del programa d’iniciació i consolidació de l’exportació ICEX Next, any 2024, han estat publicades per ICEX España Exportaciones e Inversiones. Aquests ajuts estan dissenyats per a empreses espanyoles amb potencial exportador que desitgen créixer internacionalment.

L’objectiu d’aquests ajuts és promoure i consolidar la cultura exportadora dins de les petites i mitjanes empreses espanyoles, de manera que aquesta esdevingui una part integral de la seva estratègia empresarial. Per aconseguir-ho, s’ofereix assessorament especialitzat a través de consultors experts que ajuden en el desenvolupament de l’estratègia exterior i en la millora de la competitivitat internacional. A més, es subvenciona una sèrie de despeses associades al disseny i implementació de l’estratègia internacional.

 

Beneficiaris:

Les empreses espanyoles amb potencial exportador, que vulguin iniciar o consolidar la seva estratègia internacional i que reuneixin els requisits següents:

  • Ser PIME segons la definició atorgada per l’Annex 1 del Reglament UE núm. 651/2014. Se n’exclouen Associacions i Fundacions.
  • Tenir producte o servei propi que pugui ser comercialitzable internacionalment i comptar amb marca pròpia. En cas d’empresa de servei, aquest s’ha de poder prestar a l’exterior.
  • No ser filial comercial o productiva d’empresa estrangera.
  • Comptar amb un mínim de facturació. Comptar amb una facturació superior a 300.000 euros excepte per a les empreses de base tecnològica de recent creació en què la facturació es redueix a zero
  • Les empreses podran accedir al programa independentment del percentatge que suposi la xifra de vendes internacionals sobre la facturació total.

 

Accions subvencionables:

  1. Assessorament personalitzat: Inclou un nombre determinat d’hores de consultoria especialitzada, proporcionada pels consultors ICEX Next. Aquest assessorament té com a objectiu el disseny, la contractació o la revisió de l’estratègia internacional, així com la seva implementació.
  2. Despeses de prospecció i estudis referits a mercats internacionals: estudis, informes, bases de dades i serveis, realitzats per tercers, l’objectiu dels quals sigui facilitar el coneixement del mercat objectiu, la viabilitat del producte o servei en aquest i el coneixement de les oportunitats de negoci.
  3. Despeses de promoció internacional:  Són totes aquelles despeses que impulsin el coneixement del producte o servei a l’exterior. En aquest sentit, s’hi inclouen les despeses de material promocional, difusió, publicitat relacions públiques i màrqueting digital, així com les despeses de participació en fires, seminaris, jornades, conferències i accions promocionals a l’exterior. També s’hi inclouen les despeses de registre i defensa de patents, propietat intel·lectual i marques internacionals, així com els viatges de prospecció de mercats i promoció.
  4. Despeses de desenvolupament de xarxa comercial a l’exterior: Són totes aquelles despeses que permetin a l’empresa el desenvolupament de la seva xarxa comercial a destinació. En aquest sentit, s’hi inclouen les despeses relacionades amb l’accés del producte o servei al mercat, el registre, l’homologació i la certificació del producte, l’auditoria i la vigilància de marca, els certificats d’exportació i de qualitat internacional, les despeses d’assessorament legal, financer i administratiu per al desenvolupament de la xarxa comercial a destinació i, finalment, les despeses d’establiment relatives als estudis de viabilitat, i contractació de serveis de desenvolupament comercial a destinació.
  5. Despeses de solucions tecnològiques (aplicacions informàtiques, llicències de programes, desenvolupaments a mida, adaptacions i/o programari de pagament per ús) per a:
    1. La correcta gestió i avaluació de les activitats de promoció des de la cerca fins al seguiment de clients.
    2. L’optimització i la digitalització de l’operativa exterior.
  6. Els costos del personal intern de l’empresa beneficiària, dedicat a les tasques del projecte d’internacionalització, que es calcularan com un tipus fix del 20 % de les despeses subvencionables dels apartats a) a e) anteriors.

 

Import de la subvenció i intensitats:

  • Import de la subvenció: L’ajut serà fins al 60% de la inversió subvencionable, amb un màxim de 24.000 euros per empresa.
  • Despesa mínima: La despesa mínima per accedir a la subvenció és de 5.000 euros.

 

Termini de presentació

Procediment 1: Del 24 de setembre de 2024 fins al 15 d’octubre de 2024  (a les 17h)

Procediment 2: Del 25 de novembre de 2024 fins al 17 de desembre de 2024 (a les 17h)

 

Per a més informació sobre els ajuts disponibles o per resoldre qualsevol dubte, no dubtis a contactar-nos.