Millora la teva presència digital i amplia els teus mercats internacionals amb els ajuts de promoció internacional.

 

Els Ajuts de promoció internacional: millora la presència digital de la teva empresa al món han estat publicats per l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa (ACCIÓ), per a projectes de realització d’activitats de promoció internacional. A més, aquests ajuts tenen com a objectiu fomentar la internacionalització de les empreses catalanes, millorant la seva presència digital i incrementant el volum i la freqüència de les exportacions. D’altra banda, mitjançant aquests ajuts, es busca incentivar l’ús dels canals digitals i promocionar les empreses en mercats internacionals, contribuint així al creixement econòmic i a la competitivitat del teixit empresarial català.

 

Beneficiaris:

Empreses constituïdes com a societat de responsabilitat limitada, societat anònima o societat cooperativa amb establiment operatiu a Catalunya que compleixin els següents requisits:

  • Facturació mínima de 250.000 euros en el darrer exercici tancat.
  • Disposar de la web de l’empresa en mínim un idioma estranger.
  • Tenir un pla de promoció internacional (PPI) actual, elaborat a partir del 2022, que contingui la informació del model disponible al web d’ACCIÓ .

No poden ser beneficiàries les empreses dedicades a la intermediació o distribució que no comercialitzin una marca pròpia ni aquelles del sector turístic, cultural o esportiu que tinguin com a objectiu atraure clients cap a Catalunya .

 

Accions subvencionables:

a) Promoció digital:

  • Desenvolupament de la presència en línia:
    • Creació o actualització de la web de l’empresa amb un enfocament internacional.
    • Implementació de l’e-commerce per vendre productes a nivell internacional.
  • Campanyes de publicitat digital:
    • Despeses derivades del pla de màrqueting digital i campanyes publicitàries internacionals.
    • Despeses en campanyes de Google Ads o Facebook Ads orientades a mercats internacionals.
    • Participació en marketplaces (inscripció, publicitat, gestió per agències especialitzades).
  • Estratègies de contingut:
    • Creació de continguts específics per al mercat internacional, incloent articles de blog, vídeos i altres formats atractius.
    • Traducció i adaptació del contingut existent a idiomes estrangers.
  • SEO (Optimització per a motors de cerca):
    • Estratègies d’optimització SEO per millorar el posicionament de la web en els cercadors internacionals.
    • Investigació de paraules clau específiques per a mercats objectiu.
  • Gestió de xarxes socials:
    • Creació i gestió de perfils a xarxes socials per a mercats internacionals.
    • Campanyes de màrqueting a través de xarxes socials per captar audiències globals.
  • Anàlisi i monitorització:
    • Utilització d’eines d’analítica web per mesurar l’impacte de les accions de màrqueting digital i ajustar estratègies segons resultats.
  • Despeses de certificació, homologació i registre de marca:
    • Despeses de certificació, homologació i registre de marca per a la comercialització internacional (excepte taxes).

b) Promoció física:

  • Participació en fires, congressos, exposicions, degustacions i altres actes de promoció.
  • Despeses vinculades a l’organització d’aquests actes (lloguer, mobiliari, decoració, intèrprets).
  • Despeses de certificació, homologació i registre de marca per a la comercialització internacional (excepte taxes).

c) Auditoria:

  • Informe de justificació de l’ajuda per part d’un auditor de comptes (subvencionable fins a 1.000 €).

 

Import de la subvenció i intensitats:

  • Import de la subvenció: La quantia de les subvencions serà com a màxim del 50% de la despesa subvencionable acceptada corresponent a la promoció digital i a la promoció física, amb un import màxim total de 20.000 euros.
  • Despesa mínima: La despesa mínima per accedir a la subvenció és de 5.000 euros.

A més, la despesa de realització, per part d’un auditor de comptes, de l’informe de justificació, es subvencionarà al 100%.

 

Data límit per presentar sol·licituds: Del 20 de setembre de 2024 a les 09:00 hores fins al 6 de novembre de 2024 a les 14:00 hores.

 

Termini d’execució:  Les actuacions s’han de realitzar entre l’1 de gener de 2024 i el 31 de desembre de 2025. No es pot demanar una ampliació d’aquest termini.

 

Aprofita aquesta oportunitat per potenciar la internacionalització de la teva empresa!

 

Per a més informació sobre els ajuts disponibles o per resoldre qualsevol dubte, no dubtis a contactar-nos.