Millora la teva presència digital i amplia els teus mercats internacionals amb els ajuts de promoció internacional.
Els Ajuts de promoció internacional: millora la presència digital de la teva empresa al món han estat publicats per l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa (ACCIÓ), per a projectes de realització d’activitats de promoció internacional. A més, aquests ajuts tenen com a objectiu fomentar la internacionalització de les empreses catalanes, millorant la seva presència digital i incrementant el volum i la freqüència de les exportacions. D’altra banda, mitjançant aquests ajuts, es busca incentivar l’ús dels canals digitals i promocionar les empreses en mercats internacionals, contribuint així al creixement econòmic i a la competitivitat del teixit empresarial català.
Beneficiaris:
Empreses constituïdes com a societat de responsabilitat limitada, societat anònima o societat cooperativa amb establiment operatiu a Catalunya que compleixin els següents requisits:
- Facturació mínima de 250.000 euros en el darrer exercici tancat.
- Disposar de la web de l’empresa en mínim un idioma estranger.
- Tenir un pla de promoció internacional (PPI) actual, elaborat a partir del 2022, que contingui la informació del model disponible al web d’ACCIÓ .
No poden ser beneficiàries les empreses dedicades a la intermediació o distribució que no comercialitzin una marca pròpia ni aquelles del sector turístic, cultural o esportiu que tinguin com a objectiu atraure clients cap a Catalunya .
Accions subvencionables:
a) Promoció digital:
- Desenvolupament de la presència en línia:
- Creació o actualització de la web de l’empresa amb un enfocament internacional.
- Implementació de l’e-commerce per vendre productes a nivell internacional.
- Campanyes de publicitat digital:
- Despeses derivades del pla de màrqueting digital i campanyes publicitàries internacionals.
- Despeses en campanyes de Google Ads o Facebook Ads orientades a mercats internacionals.
- Participació en marketplaces (inscripció, publicitat, gestió per agències especialitzades).
- Estratègies de contingut:
- Creació de continguts específics per al mercat internacional, incloent articles de blog, vídeos i altres formats atractius.
- Traducció i adaptació del contingut existent a idiomes estrangers.
- SEO (Optimització per a motors de cerca):
- Estratègies d’optimització SEO per millorar el posicionament de la web en els cercadors internacionals.
- Investigació de paraules clau específiques per a mercats objectiu.
- Gestió de xarxes socials:
- Creació i gestió de perfils a xarxes socials per a mercats internacionals.
- Campanyes de màrqueting a través de xarxes socials per captar audiències globals.
- Anàlisi i monitorització:
- Utilització d’eines d’analítica web per mesurar l’impacte de les accions de màrqueting digital i ajustar estratègies segons resultats.
- Despeses de certificació, homologació i registre de marca:
- Despeses de certificació, homologació i registre de marca per a la comercialització internacional (excepte taxes).
b) Promoció física:
- Participació en fires, congressos, exposicions, degustacions i altres actes de promoció.
- Despeses vinculades a l’organització d’aquests actes (lloguer, mobiliari, decoració, intèrprets).
- Despeses de certificació, homologació i registre de marca per a la comercialització internacional (excepte taxes).
c) Auditoria:
- Informe de justificació de l’ajuda per part d’un auditor de comptes (subvencionable fins a 1.000 €).
Import de la subvenció i intensitats:
- Import de la subvenció: La quantia de les subvencions serà com a màxim del 50% de la despesa subvencionable acceptada corresponent a la promoció digital i a la promoció física, amb un import màxim total de 20.000 euros.
- Despesa mínima: La despesa mínima per accedir a la subvenció és de 5.000 euros.
A més, la despesa de realització, per part d’un auditor de comptes, de l’informe de justificació, es subvencionarà al 100%.
Data límit per presentar sol·licituds: Del 20 de setembre de 2024 a les 09:00 hores fins al 6 de novembre de 2024 a les 14:00 hores.
Termini d’execució: Les actuacions s’han de realitzar entre l’1 de gener de 2024 i el 31 de desembre de 2025. No es pot demanar una ampliació d’aquest termini.
Aprofita aquesta oportunitat per potenciar la internacionalització de la teva empresa!
Per a més informació sobre els ajuts disponibles o per resoldre qualsevol dubte, no dubtis a contactar-nos.