La Generalitat de Catalunya ha publicat les bases d’una ajuda per a la comercialització de la venda de proximitat a Catalunya.
Aquestes ajudes pretenen promoure la gastronomia catalana, adreçada a les empreses i entitats del sector de la restauració, a la formació i investigació en aquest sector ia la seva promoció i millora conjunta de la identitat alimentària de Catalunya. |
Beneficiaris
a) Les associacions, fundacions i federacions amb personalitat jurídica, privades, sense ànim de lucre.
b) Las cooperatives con agrotienda on efectúen venda de productes agraris i agroalimentaris de proximitat.
Accions subvencionables:
Activitats de promoció de la Venda de Proximitat. Aquestes activitats promocionals inclouen, entre d’altres: l’edició de nous materials promocionals; la participació en fires i certàmenes; la concepció, disseny i edició de nous productes amb la marca del sol·licitant; la millora promocional de la Venda de Proximitat i la imatge del punt de venda; la creació i manteniment del lloc web; la presència i Internet; la gestió de les xarxes socials, i la publicitat i els diferents mitjans de comunicació i/o i els punts de venda.
Les activitats de màrqueting de la Venda de Proximitat d’aquelles persones beneficiàries els socis de les quals s’adhereixen a la Venda de Proximitat comercialitzen els seus productes amb el logotip identificatiu, fet que impedeix, entre d’altres:
1. L’elaboració de convenis per a l’establiment de canals estables de comercialització entre els productors i col·lectius de consumidors i restauració col·lectiva que comporta la planificació de les produccions.
2. El comerç electrònic (lloc web (allotjament), lloguer de domini i manteniment de la botiga en línia per al comerç electrònic, incloent la digitalització de la gestió de clients, facturació online i ciberseguretat). Queda exclosa l’adquisició de programes informàtics (programari).
3. Les actuacions destinades a dotar d’infraestructures per a la seva comercialització: el lloguer de vehicles destinats al repartiment dels seus productes; el lloguer de locals per a l’emmagatzematge i la distribució dels seus productes; el lloguer de càmeres frigorífiques per conservar els seus productes; i el lloguer de locals comercials per a la venda dels seus productes.
4. Formació per a productors sobre eines digitals per al màrqueting.
Els costos de contratura d’una única persona dinamitzadora (amb caràcter laboral o serveis) per a la promoció, el foment i la comercialització de la Venda de Proximitat d’aquelles persones beneficiàries i que el percentatge dels seus membres adherits a la venda de proximitat sigui superior a tots. 50%. Aquests costos poden ser per a la contractació expressa d’un dinamitzador, o bé els corresponents a la proporció d’hores de treball invertides en les activitats de promoció, foment i comercialització de la Venta de Proximitat per part del propi personal de l’entitat.
Quantia:
L’import total rebut de l’ajuda serà el 70% del total del gasto justificat i no podrà ser superior a 40.000 euros per persona beneficiaria i convocatòria.
Els costos de contractació d’una única persona dinamitzadora poden ser com a màxim del 50% del total, sense superar els 15.000 euros d’ajuda.
L’elaboració de convenis per a l’establiment de canals estables de comercialització entre els productors i col·lectius de consumidors i de restauració col·lectiva que incloguin la planificació de les produccions serà del 65%.
Període fundable entre el 2 de setembre de 2023 i l’1 de setembre de 2024.
El termini de sol·licitud és del 16/11/2023 al 15/12/2023.
Si vols més informació sobre ajuts a la formació, foment i comercialització de la venda local a Catalunya, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres.
SOL·LICITACIÓ D’INFORMACIÓ SENSE COMPROMÍS:
No deixis escapar a la teva oportunitat!